به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، عصمت محمد دوست سرپرست فرمانداری بندر انزلی به همراه جمعی از مدیران اجرایی، کارشناسان حوزه شیلات و مسئولان محلی، از مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان و خط تولید محصولات شیلاتی شرکت الماس آدرین پارس بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید و فرآوری محصولات شیلاتی قرار گرفت. این خط تولید در قالب قرارداد مشارکت تولید تحقیقاتی بین مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان و شرکت الماس آدرین پارس راه اندازی شد. هدف اصلی این طرح، استفاده بهینه از ماهیان ارزان‌قیمت اما دارای ارزش تغذیه‌ای بالا، برای تولید محصولاتی سالم، مغذی و در دسترس عموم مصرف‌کنندگان می باشد. فرماندار بندر انزلی در این بازدید با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در کشور نسبت به میانگین جهانی، اظهار داشت: افزایش مصرف آبزیان نیازمند توسعه و تنوع‌بخشی به سبد محصولات شیلاتی است.. وی افزود: همکاری مؤثر بین تحقیقات و بخش خصوصی، نمونه‌ای موفق از تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی است. این مشارکت نشان می‌دهد که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت گونه‌های کم‌ارزش‌تر از نظر بازار، اما با ارزش تغذیه‌ای بالا، محصولاتی رقابت‌پذیر، باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه تولید و به بازار عرضه کرد و این الگو قابلیت توسعه و اجرا در سایر مناطق ساحلی کشور را نیز دارد. در ادامه، کارشناسان مرکز گزارشی از فعالیت های تحقیقاتی مرکز و نحوه مشارکت تولید تحقیقاتی در مراحل مختلف تولید شامل تأمین مواد اولیه از منابع صید، فرآوری، فرمولاسیون محصول، روش‌های انجماد، بسته‌بندی و کنترل کیفیت ارائه کردند. همچنین بر رعایت کامل استانداردهای بهداشتی، الزامات ایمنی غذایی و معیارهای تغذیه‌ای در تمامی مراحل تولید تأکید شد. فرماندار بندر انزلی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های محققین مرکز و مجموعه همکار بخش خصوصی، تاکید بر حمایت فرمانداری از طرح‌های دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و مرتبط با امنیت غذایی نمود و خواستار تسریع در فرآیند عرضه و توزیع این محصول در شبکه فروش استان شد. این طرح در راستای افزایش بهره‌وری منابع آبزی، توسعه صنایع تبدیلی شیلات و ترویج مصرف فرآورده‌های دریایی، گامی مؤثر در جهت ارتقای سلامت جامعه و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید آبزیان محسوب می‌شود.