به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان روز چهارشنبه مورخ 1402/12/23 دکتر سید حسن جلیلی سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، گزارش عملکرد سال جاری را ارائه داد.
دکتر سید حسن جلیلی گفت: از 4پروژه مرکز در سال 1402، یک پروژه کاربردی توسعه ای غیرخاص و یک پروژه کاربردی فناورانه غیرخاص، دو پروژه کاربردی فناورانه خاص که یک مورد گزارش نهایی فروست‌دار است. ایشان افزود: چاپ 11 مقاله علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی، حضور در 3 کنفرانس معتبر بین المللی و همایش "ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان" و یک کارگاه آموزشی بین المللی خارجی جزو فعالیت های مرکز محسوب می شود.
دکتر جلیلی برگزاری ۱۶۸ نفر آموزش انتقال یافته علمی، ۵۳ نفر آموزش روز مزرعه، ۱۹۴ نفر آموزش کارگاه ترویجی، فعالیت محققین شیلاتی در طرح یاوران تولید، نشست های ترویجی با اتحادیه‌ها و آموزش کارشناسان، بعنوان دستاوردهای ترویجی مرکز اعلام نمود و از 4 مورد قرارداد پژوهشی با دانشگاه گیلان، علوم پزشکی گیلان، مدیریت شیلات و جهاد استان مرکزی نوآوری در ناگت از زائدات میگوی وانامی و مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان نام برد. همچنین انعقاد تفاهم نامه دو پروژه کودهای زیستی از ضایعات و ترویج فرآورده های متنوع با تاکید بر کسب و کارهای خانگی را از نتایج و دستاوردهای مهم نشست های تخصصی مرکز با صاحبان صنعت و بخش خصوصی عنوان کرد.
در ادامه گزارش، عملکرد مربوط به حوزه پژوهش و اطلاعات علمی ازجمله سخنرانی های علمی، کارگروه پژوهشی و فعالیتهای مربوط به حوزه روابط عمومی ارائه شد.
در پایان جلسه، دکتر جلیلی از حوزه های مختلف پژوهشی، پشتیبانی- اداری، روابط عمومی مرکز، حمایت ها و توجه ویژه دکتر بهمنی رئیس موسسه، روسای بخش زیست فناوری، امور پژوهشی، روابط عمومی موسسه و روسای مراکز و پژوهشکده های تابعه بویژه پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی تشکرو قدردانی نمود.
دکتر بهمنی در جمع بندی نهایی ضمن سپاس از زحمات دکتر جلیلی و گزارش عملکرد ارائه شده، به موضوع تاسیس مرکز نوآوری و نقش آن در فعالیت های مشترک مرکز با شرکت الماس آدرین پارس اشاره نمود و بر نقش مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان در تنوع بخشی محصولات شیلاتی و انتقال دانش فنی و دستیابی به محصولات جدید در حوزه آبزیان تاکید داشت. ایشان اظهار داشت که لازم است محققین مرکز ملی تحقیات فرآوری آبزیان باید اطلاعات جدید برای تولید محصولات مختلف که در کشورهای همسایه تولید می شود اما در کشور ما تولید نشده کسب کنند و آن را در اختیار مجموعه قرار دهند. همچنین از برگزاری گردهمایی با موضوع دریا محور را در خردادماه 1403 خبر داد و خواستار تحقق اثربخش اهداف با توجه به ساختارها و الگوها در سال 1403 شد و اخلاق مداری و برقرار تعاملات را در رسیدن به اهداف لازم دانست تا با ایجاد یک فضای با آرامش، علمی و متعهدانه فعالیت های خود را به انجام برسانیم.