به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، مدیر آموزش و پرورش بندر انزلی به همراه رئیس اداره فنی و حرفه ای، معاونین، مدیر دبیرستان دخترانه ایمان، کارشناسان مربوطه و دانش آموزان دبیرستان مذکور از مرکز بازدید نمودند.
بازدید از خط تولید با هدف آشنا نمودن دانش آموزان با صنعت فرآوری شیلات، تنوع فرآورده های شیلاتی و آینده نگری در رشته های مرتبط با این صنعت انجام شد. دانش آموزان ضمن بازدید از خط تولید محصولات متنوع شیلاتی اطلاعات لازم را در ارتباط با تجهیزات و ماشین آلات، فرآیند هندلینگ و آماده سازی مواد اولیه، روش های انجماد و نگهداری، بسته بندی و انبارداری محصولات توسط کارشناسان متخصص مربوطه کسب نمودند.
سپس طی یک نشست کارشناسی با حضور مدیران، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش، کارشناسان مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان و مدیر شرکت الماس آدرین پارس در ارتباط با ظرفیت های موجود برای ارائه محصولات متنوع دریایی و ترویج آن بین مدارس بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در این راستا آقای یوسفی فر مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی پیشنهادات خود را در مورد انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش جهت توزیع محصولات در بوفه های مدارس و راه اندازی یک هنرستان شیلاتی با گرایش فرآوری آبزیان در کنار تولید ارائه داد. ایشان اظهار داشت با راه اندازی این هنرستان دانش آموزان بومی شهرستان می توانند واحدهای درسی مربوطه را با مدرسین مجرب مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان گذرانده و پس از آن، بعنوان نیروی کار برای خط تولید فرآوری آبزیان بکارگرفته شوند که تاثیر مثبتی بر تقویت اشتغالزایی شهرستان داشته و در عین حال آگاهی از پتانسیل استانی در زمینه فرآوری آبزیان فراهم خواهد شد. معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش حاضر در جلسه نیز با اشاره به قوانین و ضوابط موجود آموزش و پرورش، راهکارها و پیشنهادات خود را مطرح نمودند. در ادامه، کارشناسان مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان و مدیر شرکت الماس آدرین پارس ضمن استقبال از موضوعات مطرح شده، اطلاعاتی در مورد ظرفیت های موجود برای تحقق اهداف این بازدید بازگو نمودند و مقرر شد طی یک بازدید از مدارس شهرستان و برگزاری نشست تخصصی با مدیران مربوطه زمینه های لازم برای اجرای هریک از پیشنهادات ارائه شده فراهم شود.