به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، دومین نشست مشترک فصلی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و شرکت الماس آدرین پارس با حضور رئیس و مشاور موسسه، مدیرعامل شرکت، سرپرست مرکز، رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی، مدیر کارخانه و مسوول کنترل کیفیت شرکت با محور ارائه گزارش عملکرد شرکت الماس آدرین پارس و بررسی میزان پیشرفت تعاملات و فعالیتهای علمی- پژوهشی برگزار گردید.
ابتدای نشست گزارش عملکرد سه ماهه سوم سال 1402 تولید فرآورده‌های غذایی آماده و نیمه آماده بر پایه آبزیان شرکت الماس آدرین پارس با همکاری مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان توسط مدیرعامل این شرکت ارئه شد که در این گزارش به میزان تولیدات شرکت در دوره سه ماهه، میزان فروش، فرآیندهای ترویجی صورت گرفته، حضور در جشنواره غذاهای دریایی و نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان، عرضه محصولات در فروشگاه های معتبر استان گیلان و تولید محصولات آزمایشی (پیراشکی، کروسان، پیتزای ماهی، میگو و کیلکا، ماهی شکم پر) و مشکلات موجود در طرح تولید فرآورده‌های متنوع بر پایه آبزیان پرداخته شد.
در ادامه جلیلی سرپرست مرکز، خلاصه ای از همکاری های مشترک با شرکت الماس آدرین پارس را در قالب فعالیت‌های ترویجی، ضبط مستند و تهیه فیلم از خط تولید فرآورده های غذایی بر پایه آبزیان، تعمیر و به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاه‌ها، آغاز فاز عملیاتی پروژه مشترک تحقیقاتی برگر تلفیقی کیلکا، همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع غذایی دریایی که در ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیم با فعالیت های شرکت می‌باشد، ارائه نمود.
بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره بر لزوم تقویت ترویج فرآورده های تولید شده توسط شرکت الماس آدرین پارس در سطح استان، بر همکاری های مشترک تحقیقاتی و دریافت ایده های نو از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تاکید نمود. ایشان تشکیل شبکه فرآوری آبزیان با عضویت دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سایر افراد و سازمان های مرتبط و تمرکز بر کیفیت و بازاریابی را از جمله موارد قابل تاملی دانستند که باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین توسعه همکاری های مشترک شرکت الماس آدرین پارس با شبکه برکت، با محوریت موسسه آموزش و ترویج کشاورزی را پیشنهاد دادند.
در پایان جلسه و پس از بحث و تبادل نظر کلیه حاضرین، موضوعات حضور پررنگ تر همکاران مرکز در سالن تولید و آزمایشگاه ها، رصد کردن محصولات مشابه در بازارهای جهانی، شناسایی ظرفیت های رسانه ای در استان، سازمان و ...، شبکه سازی برای تحقیقات فرآوری (در ساختار مرکز نوآوری)، پیگیری مرکز نوآوری، تعریف پروپوزال تحقیقاتی برای آسیب شناسی بازار محصولات شرکت الماس آدرین پارس، ارتقای کیفی محصولات تولیدی شرکت، ارتباط با مدیرکل بهبود کیفیت سازمان شیلات (بازاریابی)، پیگیری امکان نصب بیلبورد از طریق طرح در شورای تات استان، جلسه با رئیس سازمان جهاد و شورای اداری استان، وجود دستاوردهای تحقیقاتی در نشست های آتی، تهیه رپرتاژ در شبکه باران با مشارکت سازمان جهاد استان مورد تصویب قرار گرفت.