به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، نخبگان گروه تخصصی (دام، شیلات و آبزیان) معرفی شده از طرف بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداري و استخدامی کشور از مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان با هدف آشنایی با فرصت‌های شغلی موجود  جهت همکاری در حوزه تحقیقات و پژوهش با همراهی قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بازدید نمودند.
پیرو بازدید، نشست تخصصی جهت آشنایی با تاریخچه، پتانسیل های تحقیقاتی مرکز، امکانات پژوهشی، اداری و سیاست ها،اهداف تحقیقات فرآوری آبزیان و معرفی فرآورده های غذایی بر پایه آبزیان برگزار شد. دکتر شریف روحانی قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور توضیحاتی را در اتباط با محورهای تخصصی فعالیت مرکز و پروژه‌های تحقیقاتی اجرا شده با دستیابی به دانش فنی و فرمولاسیون تولید انواع فرآورده‌های آماده طبخ/ مصرف ارائه نمودند. ایشان بر تولید محصولات باارزش‌افزوده بالا از منابع دریایی در دسترس و ارزان قیمت شامل پسماندهای فرآوری، آبزیان صید ضمنی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین بعنوان یکی از مهمترین حوزه‌های درآمدزا و منتج شده به دانش فنی تاکید داشت و اینکه نخبگان می توانند ایده های خام را به پدیده دانش فنی و ثروت تبدیل کنند. وی افزود به دلیل شرایط زندگی در جامعه امروز و اشتغال زنان، امکان مصرف ماهی به شیوه سنتی مرسوم نیست در همین راستا با توجه به وجود پتانسیل‌های تحقیقاتی مناسب در مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان تلاش گردید تا با تولید مشارکتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و شرکت الماس آدرین پارس، طیف گسترده‌ای از غذاهای دریایی برای گروه‌ها و ذائقه‌های مختلف جامعه را فرموله و عرضه نماید. از جمله اهداف این قرارداد را بهبود بستر اجرایی دستاوردهای پژوهشی در زمینه تنوع بخشی غذاهای دریایی و بهره‌برداری بهینه از منابع شیلاتی کشور با مشارکت مستقیم بخش خصوصی برشمردند که با افزایش تقاضا برای محصولات شیلاتی و ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به عرصه‌های مختلف صنایع شیلاتی همراه خواهد بود. همچنین در ادامه در مورد طرح افزایش مصرف انسانی ماهی کیلکا و ارزش غذایی آن، ارتباطات پژوهشی ملی و بین المللی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، ارتباط با صاحبان صنایع، ارزیابی ذخایر آبهای شمال و جنوب کشور و نقش موسسه در حفظ ذخایر منابع آبی کشور و فرصت های شغلی موجود در موسسه و مراکز تابعه تحقیقاتی آن که می تواند زمینه های پیشرفت را در عرصه های مختلف علمی برای دانش آموختگان فراهم کند صحبت شد.
در پایان نشست نقطه نظرات هریک از دانش آموختگان شنیده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به پرسش های مطرح شده توسط قائم مقام موسسه پاسخ داده شد.
طی این بازدید همچنین از از آزمایشگاه‌های تخصصی مرکز و خط تولید فرآورده های متنوع شیلاتی شرکت الماس آدرین پارس، فرمولاسیون، بسته بندی محصولات و ماشین آلات مربوط بازدید بعمل آمد.