به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، طبق برنامه ریزی و فرخوان انجام شده درخصوص برگزاری برنامه ترویجی انتقال یافته های علمی مرکز، امروز سه شنبه 27 دی 1401 وبینارهای تخصصی "کلاژن دریایی و کاربردهای آن در صنایع مختلف" توسط دکتر میناسیف زاده و "استفاده بهینه از زائدات آبزیان در تهیه غذای حیوانات خانگی" توسط مهندس افشین فهیم برگزار گردید.
در وبینار اول، مباحث مربوط به منابع تولیدکلاژن، خواص و انوع کلاژن، مزایای کلاژن ماهی و روش های استخراج، فرآیندهای استخراج و کاربردهای متنوع و محدودیت های کاربرد کلاژن دریایی در صنایع غذایی برای تهیه محصولات فراسودمند ارائه شد. در ادامه، وبینار دوم در ارتباط با کاربردها  و   انوع  محصولات جانبی ماهی در خوراک دام و تغذیه آبزیان، مراحل اجرایی تولید غذای حیوانات خانگی از ضایعات ماهی و توجیه اقتصادی آن صحبت شد.
در پایان، به پرسش های مطرح شده از سوی حاضران در دوره ها توسط ارائه دهندگان پاسخ داده شد. ضمناً وبینار تخصصی " استفاده از قسمت های خاص ماهی کپور برای تهیه فیله کم استخوان" فردا چهارشنبه 28 دی 1401 ساعت 9:30 صبح توسط دکتر سید حسن جلیلی ارائه می گردد.
لینک ورود به وبینار:
https://vc.areeo.ac.ir/ch/nfprch
نام کاربری: nfprcu
کلمه عبور: NF82064