به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، صبح روز دوشنبه مورخ 1401/07/04، سرپرست و کارشناس این مرکز، از شرکت فرآوری آبزیان باهوخزر در شهرستان آستانه بازدید نمودند.
دکتر جلیلی، سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان به اتفاق یکی از کارشناسان مرکز، به عنوان محققین معین، از شرکت فرآوری آبزیان باهوخزر، واقع در منطقه شهرک صنعتی پرکاپشت شهرستان آستانه اشرفیه بازدید نمود. این بازدید با هدف آشنایی با فعالیت های جاری، مسائل و مشکلات فناورانه شرکت انجام گردید. ابتدا جلسه ای به منظور معرفی محصولات و تولیدات شرکت باهو خزر و بیان مشکلات، با مهندس نشوری، مالک و مدیرعامل شرکت برگزار شد. در این جلسه نمونه های محصولات شرکت ارائه و پیرامون فرآیندهای تولید، مسائل کیفی و قیمت تمام شده آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. با توجه به مباحث مطرح شده، در زمینه بهبود کیفی محصولات و بهینه سازی فرآیند انجماد ماهی تازه، راهکارهایی از سوی کارشناسان مرکز ارائه گردید که مورد استقبال مدیرعامل شرکت قرار گرفت.
در پایان، بازدید از امکانات و ظرفیت های شرکت، شامل خط تولید محصولات شیلاتی، سالن عمل‌آوری خاویار و دستگاه دودی گرم صنعتی انجام شد. طرفین بر استمرار روابط دوجانبه، همکاری‌های مشترک تحقیقاتی و برگزاری نشست‌های علمی توافق و تاکید نمودند.