به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، چهار شنبه مورخ 1400/12/25، دکتر محمود بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور باتفاق مهندس تکریمی مشاور رئیس موسسه، دکتر صیادبورانی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی از مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان بازدید نمودند.
ابتدا، از ماشین آلات خط تولید فرآورده های شیلاتی، تاسیسات و آزمایشگاه‌های تخصصی بازدید نموده و توضیحات کامل از وضعیت ماشین آلات و فرآوره های تولیدی، همچنین فعالیت آزمایشگاه‌ها توسط مسئولین قسمت‌های مختلف شرکت تعاونی تولیدی 21 بیضاء ارائه گردید. سپس نشستی با محققین و کارشناسان مرکز برگزار شد. دکتر سید حسن جلیلی سرپرست مرکز، ضمن خیرمقدم و تشکر از دکتر بهمنی و همکاران موسسه و دکتر بورانی برای حمایت و توجه ویژه به مرکز، گزارشی از فعالیتهای علمی انجام شده و در حال انجام مرکز، ارائه نمودند. دکتر بهمنی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه از تلاشهای همکاران مرکز ملی تحقیقات فرآوری آّبزیان در سال 1400 تشکر، و نوید حمایت‌های همه جانبه همکاران موسسه و پژوهشکده ها برای ارتقاء مرکز را داد. رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور هدف از مشارکت مرکز با بخش خصوصی (شرکت الماس آدرین پارس) را استفاده از ظرفیت های کشوری، برای تسهیل بروندادهای قابل تجاری سازی، ارائه دستاوردها و ایده های های فناورانه و تحقیقاتی و همکاری و بکارگیری از پتانسیل دانشگاههای پیشرو و فعال بیان نمود. ایشان با تاکید بر تقویت تنوع بخشی محصولات شیلاتی، اظهار داشت: قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی می تواند فرصتی مغتنم برای تعریف مفهوم امنیت غذایی برای جامعه با هدف افزایش مصرف ماهی باشد.
در ادامه مهندس تکریمی تاکید بر ارائه پیشنهادات و ایده های نوین و کاربردی داشتند که باید در دستور کار مرکز برای ارتقاء و پیشبرد اهداف تحقیقاتب مرکز قرار گیرد. دکتر بورانی رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی و مهندس خدمتی مدیر حراست پژوهشکده نیز از حمایت های دکتر بهمنی در راستای فعال سازی مجدد مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان تشکر نمودند و دکتر بورانی استفاده از ظرفیت های پارک علم و فناوری استان گیلان را برای تجاری سازی فرآورده های شیلاتی فرصت خوبی دانستند و اظهار داشتند که تجاری سازی ایده های جدید جایگاه ویژه ای برای موسسه دارد.
در پایان نشست، کارشناسان و محققین مرکز، به برشماری برخی تنگناهای موجود در انجام وظایف و تعهدات مرکز، از جمله نیاز مبرم به تجهیز آزمایشگاههای تخصصی مرکز پرداختند و به سهم خود از حمایت های ریاست موسسه تشکر و قدردانی نمودند.