به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، چهارشنبه 19 آبان 1400 معاون برنامه ریزی و پشتیبانی به اتفاق رئیس حراست موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از آزمایشگاه های مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان و خط تولید شرکت 21 بیضاء بازدید نمودند و جلسه مشترک با هدف رفع ابهامات و مشکلات برگزار گردید.
این جلسه با هدف مرتفع سازی برخی مشکلات موجود در مسیر توسعه فعالیت های تولید فرآورده های متنوع شیلاتی شرکت تعاونی تولیدی 21 بیضاء و تسهیل فرآیند تولید با حضور دکتر قائدنیا معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، مهندس فایضی رئیس حراست موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، مهندس عبودی مدیر عامل و مهندس آتش زبان نماینده شرکت 21 بیضاء، دکتر بورانی رئیس و مهندس خدمتی مدیر حراست پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی و دیگر کارشناسان مرتبط مرکز و شرکت 21 بیضاء برگزار گردید. ابتدای جلسه، دکتر جلیلی سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان ضمن خوشامدگویی، از حمایت های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در راستای احیای خط تولید فرآورده های شیلاتی مرکز و تلاش های شرکت 21 بیضا و اهتمام برای تحقق شعار سال 1400 "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" تشکر و قدردانی نمود. در ادامه اظهار داشت نظر به اینکه مرکز در طراحی اولیه در حجم پایلوت طراحی شده و برای تولید تجاری و اقتصادی دارای محدودیت هایی است، لذا برای فعالیت های تولیدی انبوه، تغییرات، ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود. همچنین برای تامین تقاضای بازار، نیاز به توسعه برخی فضاها نظیر سردخانه، پیش سردکن و انبارها وجود دارد که ارائه راهکارها و تصمیم گیری توسط مدیران موسسه را طلب می نماید. سپس مهندس عبودی ضمن تشکر از همکاری های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به مفاد و بندهای قرارداد منعقده و فعالیتهای انجام شده طی 8 ماه گذشته اشاره نمود و با عنایت به اهداف شرکت جهت توسعه کیفی- کمی تولیدات، تکمیل خط تولید و عرضه محصولات متنوع فرآورده های شیلاتی در بازارهای ملی و بین المللی، خواستار یکسری الزامات و استانداردها و توسعه فضای شرکت برای عملکرد بهتر شد و اظهار داشت که این اهداف مستلزم استقلال در فعالیتهای آزمایشگاهی، مالی-بازرگانی، خرید و فروش، منابع انسانی، حراست و تردد می باشد.
در ادامه معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه، بر تعاملات پژوهشی- تحقیقاتی بین شرکت 21 بیضاء با مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، در کنار تولید محصولات متنوع از ماهی تاکید نموده، بکارگیری نیروهای متخصص مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان درقرارداد مشارکتی شرکت 21 بیضاء را از موضاعات مهم تلقی نمود و خواستار همکاری های دو طرفه در جهت بروندادهای علمی پژوهشی شد. رئیس حراست موسسه نیز به تفاوت های ساختاری و ماهیتی بخش دولتی و بخشی خصوصی اشاره نمود و اظهار داشت که بخش دولتی سیاست گذاری ها و قوانین و چهارچوب های مخصوص به خود را دارد که باید رعایت شود اما هدف، همکاری و حمایت از بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف می باشد.
در ادامه دکتر بورانی رئیس و مهندس خدمتی مدیر حراست پژوهشکده نیز نظرات خود را در تکمیل صحبت های معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی و رئیس حراست موسسه ارائه نمودند. در پایان جلسه، پس از بحث های مفصل مطروحه در خصوص نیازها و ضرورت های موجود، تصمیمات اتخاذ شده موسسه در خصوص اتاق ها و آزمایشگاه های مرکز ابلاغ گردید.