پیرو انعقاد قرارداد مشارکت تولیدی و پژوهشی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان (یونیدو) در هفته گذشته که به امضای دکتر بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و آقای عبودی مدیر عامل شرکت 21 بیضاء رسید، عملیات تدارکاتی این شرکت آغاز گردید.
دکتر سید حسن جلیلی با اعلام این خبر، اعلام داشت که از صبح امروز فاز تدارکاتی و آماده سازی سالن تولید و تاسیسات مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان با حضور مدیر عامل و برخی مدیران شرکت 21 بیضاءآغاز گردید. همچنین در این مرحله شرکت اقدام به حمل ماشین آلات برای تکمیل فرآیندها، افزایش ظرفیت تولید و تنوع بخشی فرآورده ها نیز نموده است. سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان ضمن اینکه قرارداد منعقد شده را دستاوردی بزرگ برای تحقیقات شیلات کشور در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها دانست، افزود از جمله اهداف این قرارداد، فعال سازی مجدد سالن تولید مرکز و بهبود بستر اجرایی دستاوردهای پژوهشی در زمینه تنوع بخشی غذاهای دریایی و بهره برداری بهینه از منابع شیلاتی کشور با مشارکت مستقیم بخش خصوصی بود که قطعاً افزایش تقاضا برای محصولات شیلاتی و ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به عرصه های مختلف این صنعت را بدنبال خواهد داشت.
دکتر جلیلی بیان داشت که قرارداد حاضر پیرو برگزاری مزایده عمومی اسفند ماه 1399 در خصوص مشارکت در سالن فرآوری آبزیان و تولید محصول توسط بخش خصوصی و ارائه خدمات فنی - پژوهشی توسط مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، حسب صورتجلسه مورخ 1399/12/27کمیسیون معاملات موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پس از بررسی و تطبیق شرایط لازم با اوراق مزایده و اعلام شرکت تعاونی 21 بیضاء با بهترین پیشنهاد و دارا بودن صلاحیت عمومی و اختصاصی به عنوان برنده مزایده، منعقد گردیده است. ایشان افزودند موضوع قرارداد عبارت از مشارکت در سرمایه گذاری و اجرای عملیات تولید اعم از فرآوری، عمل آوری و بسته بندی گونه های مختلف آبزیان، به صورت گوشت چرخ شده بدون استخوان (minced) و انواع فرآورده های برپایه آن، نظیر کوفته، برگر، کباب لقمه و ناگت، با و یا بدون روکش سوخاری، به صورت خام و یا سرخ شده، انواع فیله ساده و طعم دار شده، محصولات دودی گرم، مارینادها (ترشی ماهی)، خمیر آماده مصرف ماهی، آبزیان خشک طعم دار، پودر سوپ، پودر پروتئین تغلیظ شده ماهی و سایر تولیدات با استفاد از امکانات موجود و پشتیبانی های فنی و علمی پژوهشگران مرکز می باشد.
سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان در پایان خاطر نشان کرد که فعالیت مجدد خط تولید مرکز علاوه بر دستاوردهای قابل انتظار در عرصه تحقیقات کاربردی، حداقل 20 نفر اشتغال مستقیم را برای شهرستان بندرانزلی و همچنین ایجاد زمینه های رونق اقتصاد شیلاتی و توسعه کسب و کارهای مرتبط را در استان و کشور همراه خواهد داشت.