روز دوشنبه مورخ 13 بهمن ماه جاری، آقای دکتر بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ، آقای مهندس تکریمی، مشاور رئیس موسسه و آقای دکتر بورانی، رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی ، از مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان بازدید نمود.
این بازدید با هدف بررسی فعالیتهای تحقیقاتی، تخصصی و عمرانی و ارزیابی نیازمندیهای مرکز، انجام گردید. جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. در ابتدای جلسه دکتر جلیلی، رئیس مرکز ملی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر از حضور ریاست موسسه تحقیقات و هیئت همراه در مرکز تشکر و قدردانی نمودند، سپس به تشریح رئوس کلی عملکرد مرکز از ابتدای سال 99 در حوزه های تحقیق، ترویج، تاسیس مرکز رشد، عمرانی و پشتیبانی پرداختند و نیازمندیهای هر بخش اعلام و بررسی شد. در ادامه آقای دکتر بهمنی، ضمن تشکر از تلاش و فعالیتهای همکاران مرکز ملی، بر افزایش مصرف سرانه ماهی و افزودن آن در سفره مردم با تولید محصولات فرآوری شده ماهی و قابل دسترس تاکید نمودند. ایشان همچنین اظهار داشتند آینده پژوهی و رشد فعالیتهای تحقیقاتی و تحلیل گذشته و آینده فرآوری آبزیان از ضرورت های توسعه مرکز باید باشد و می توان با همکاری و استفاده از پتانسیل های مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و موسسات دیگر در زمینه ریست فناوری و تولید محصولات فناورانه به بروندادهای علمی مدنظر دست یافت و باید تولید متراکم آبزیان و محصولات مرتبط با آن را در اهداف مطالعات فرآوری و عمل آوری بگنجانیم.
پس از آن، آقای دکتر بورانی، رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی ضمن تشکر و قدرانی از حضور ریاست موسسه و تلاش و فعالیت همکاران مرکز ملی، پیشنهاد تخصیص اعتبار تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی را دادند که تصمیم گرفته شد در برنامه ریزی های تخصیص اعتبارات موسسه این موضوع لحاظ شود. در ادامه آقای مهندس تکریمی، در خصوص راهکارهای افزایش تعاملات و جلب مشارکت بخش های مختلف و همچنین تمرکز ویژه بر جذب ایده ها و طرح های تحقیقاتی از طریق مرکز رشد فرآوری آبزیان مستقر در مرکز توضیحاتی ارائه نمودند.
متعاقباً با اعلام نیازمندیها، مشکلات و همچنین اهداف پیش رو توسط محققین مرکز ، جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.