مهندس تکریمی در این سمینار به معرفی و بیان ویژگیها و چگونگی دستیابی به این سازمانها پرداختند.
ایشان در معرفی این سازمانها فرمودند، سازمانهای پیشرو سازمانهایی هستند که مشتریان با انگیزه دارند، نیروی انسانی با روحیه دارند، اعتماد متقابل حاکم است و روشهای نوین تولید در آن حاکم است و از نظر ساختار، فرهنگ مدیریت، هنجارها، انعطاف پذیری، سرعت و ... ویژگیهای خاص دارند. در این سازمانها منابع انسانی باید فکر کنند و در اداره سازمان در کنار مدیریت ایفای نقش نماید. این سرمایه ها افرادی علمی بادانش و سواد علمی، فناورانه، خلاق و نوآور، فرآیندگرا، نقاد، دارای تعلق سازمانی با توان برنامه ریزی و مدیریت زمان، پذیرش کار تیمی و با توان بازسازی می باشند که به تعالی سازمان با سرعت و دقت کمک می کنند. دستیابی به تراز منابع انسانی پیشرو مستلزم تغییر و مدیریت تغییر با هدف پایدار تغییر است بنحوی که با تغییر افکار، باورها، انتظارات، نگرش، رفتار و عملکرد، زندگی فردی و نهایتاً زندگی سازمانی را تغییر دهند.